Oficjalny portal: Publiczna Szkoła Podstawowa

Powiększ tekst Zmniejsz tekst powrót Drukuj

Najazd Szymiszowa na Toruń

9 listopad 2022
  W poniedziałek 7 listopada uczniowie naszej szkoły wyruszyli na dwudniową wycieczkę do Torunia, zorganizowaną przez panie Urszulę Farion oraz Barbarę Czibę. Wraz z opiekunami panami Krzysztofem Ostrowskim oraz Jerzym Bieniasem już o godz. 5.50 spotkaliśmy się na szkolnym parkingu, z którego odjechaliśmy autokarem w kierunku Torunia.
  Wraz z opiekunami panami Krzysztofem Ostrowskim oraz Jerzym Bieniasem już o godz. 5.50 spotkaliśmy się na szkolnym parkingu, z którego odjechaliśmy autokarem w kierunku Torunia. Podróż była dosyć długa, bo trwała prawie 5 godzin, lecz w trakcie jazdy mieliśmy dość długą przerwę, na której to czekał na nas McDonald. Po przyjeździe pod sam hotel zabraliśmy tylko podręczne plecaki i po spotkani i przywitaniu pani przewodnik ruszyliśmy na podbój Torunia.
  Spacerując szlakiem średniowiecznych uliczek poczuliśmy się jak w średniowieczu, gdyż zewsząd otaczały nas przepiękne gotyckie budowle do dziś zachowane w nienaganny stanie. W pierwszy dzień opanowaliśmy przede wszystkim stare miasto. Wraz z panią przewodnik z dotarliśmy do Staromiejskiej Dzielnicy z zespołem zabytków Starego Miasta. podczas wędrówki pani przewodnik przytaczała ciekawe legendy i opowieści dotyczące spotkanych zabytków. Zwiedziliśmy Rynek, obejrzeliśmy Krzywą Wieżę, pod którą, wg legendy, może stanąć tylko człowiek prawy. Hm…z przeprowadzonego eksperymentu wynikło, że nikt z nas nie jest jeszcze godzien na otrzymanie tego zaszczytnego tytułu. Zwiedziliśmy również ruiny zamku krzyżackiego. Następnie wąskimi uliczkami miasta po dotarciu na brzeg Wisły dotarliśmy do Domu Mikołaja Kopernika, do Bramy Klasztornej, zwiedziliśmy kościół św. Janów.  W końcu dotarliśmy do rynku Starego Miasta, a tam: oglądaliśmy zabytkowe kamieniczki, piernikową aleję gwiazd, osiołka, podziwialiśmy gotycki ratusz oraz zrobiliśmy sobie pamiątkową fotografię pod pomnikiem Mikołaja Kopernika. Nie sposób opisać tych wszystkich zabytkowych perełek.  Tu trzeba być i zobaczyć to na własne oczy.
  Po kilku godzinach zwiedzania, w trakcie których zwiedziliśmy Łuk Cezara, Rynek Staromiejski (Ratusz Staromiejski, Dwór Artusa, Piernikową Aleję Gwiazd, Drogę Królewska-Kamienicę Pod Gwiazdą, Gospodę Flisacza, Pomnik Mikołaja Kopernika, Toruńską Starówkę oraz Rynek Nowomiejski, wróciliśmy do hotelu, gdzie zostaliśmy zakwaterowani, co szczególnie ucieszyło naszych milusińskich.
  Po tylu atrakcjach przyszedł czas na smaczną obiadokolację, która pokrzepiła wszystkich do dalszego zwiedzania tego przepięknego miasta. Po obiedzie nastąpiła część dalsza naszej eskapady po starówce Torunia, a ponieważ zapadł już zmrok, miasto ukazało swój przepych w nocnej iluminacji. Miłym akcentem kończącym pierwszy dzień wycieczki w Toruniu było jedzenie najlepszych (i największych) lodów w mieście.
  Drugi dzień rozpoczął się od śniadania w stylu szwedzkim, który to każdemu przypadł do gustu, gdyż każdy znalazł coś dla siebie. Po obfitym posiłku pod swe skrzydła zabrała nas pani przewodnik i udaliśmy się na zwiedzania najpopularniejszych muzeów w Toruniu. Jako pierwsze zaliczyliśmy Muzeum Etnograficzne im. Marii Znamierowskiej- Prufferowej. Po nim przyszła kolej na wizytę w Muzeum Podróżników im. Tonyego Halika. Tam liznęliśmy trochę klimatu przede wszystkim Ameryki Południowej, która to przypadła sercu znanemu na cały świat polskiemu podróżnikowi.  Z kolei podczas zwiedzania Domu Mikołaja Kopernika poczuliśmy się jak w XV wieku, mogąc naocznie przekonać się, jakie były realia życia mieszkańców Torunia za życia Mikołaja Kopernika.  Zwieńczeniem naszej przygody w Toruniu było zwiedzanie, a jakże, tego jedynego w swoim rodzaju   Muzeum Toruńskiego Piernika, na które to wszyscy czekali z niecierpliwością. Tam też poznaliśmy wszystkie sekrety związane z pieczeniem słynnych toruńskich pierników, które są znane nie tylko w naszym kraju. Po zwiedzeniu w/w muzeów w ramach czasu wolnego każdy uczestnik udał się na szał zakupów pamiątek i prezentów dla najbliższych.
  Na zakończenie czekał nas jeszcze domowy obiad na Toruńskiej Starówce, po czym udaliśmy się na hotelowy parking, z którego to wyruszyliśmy w drogę powrotną do Szymiszowa. W drodze powrotnej mieliśmy także jeden postój. Dzieci były bardzo dzielne, nie narzekały, były grzeczne. Wycieczka wszystkim się podobała. Nie żałujemy, że zwiedziliśmy to piękne miasto i na pewno niejeden z nas wróci do tego miasta wspomnieniami.
FOTO Z WYCIECZKI DO TORUNIA

Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Jerzy Bienias (2022-11-09 23:07:19)
Informację zmodyfikował(a): Jerzy Bienias (2022-11-17 15:20:54)